2025 elején sokakat ért váratlanul az Instagram feed megújulása, ahol a korábban megszokott négyzetes előnézetek helyét az álló, téglalap alakú képek vették át. Ez nemcsak a tartalmaid megjelenésére, hanem a feeded harmóniájára is hatással lehetett. Ebben a bejegyzésemben elárulom, mi a teendőd a Canvában akkor, hogyha szeretnél az új szabályokhoz igazodva alkotni, úgy, hogy a jövőbeli tartalmaid már újra esztétikusak legyenek.
Az új Instagram poszt méret
Bár már évek óta hangsúlyozom a felületeimen és tanfolyamaimon, hogy az álló arányú, 1080 x 1350 képpontos Instagram bejegyzés sablont érdemes használni a Canvában, sok tartalomkészítő mégis az 1080 x 1080 képpontos méret mellett döntött egészen mostanáig.
Ez részben annak tudható be, hogy a Canva sablontárában még mindig túlnyomórészt négyzetes Instagram poszt sablonok érhetők el, ami sokak számára félrevezető lehetett. 2025-ben azonban végleg búcsút inthetünk ennek a megoldásnak, és az álló formátum válik az új normává.
Ahhoz azonban, hogy tartalmaid tökéletesen illeszkedjenek az új arányokhoz, érdemes tervezéskor figyelembe venni, hogy az Instagram előnézet nem mutatja teljes egészében a posztot, a széleit kissé levágja.
Ezért kiemelten fontos, hogy minden lényeges elemet az úgynevezett „biztonsági zónán” belül helyezz el. Azt tanácsolom, hogy a Canva margóin belül igyekezz megtartani a szövegeket és kulcselemeket, így biztosítva a harmonikus és esztétikus megjelenést.
Mi a teendő akkor, hogyha eddig négyzetes sablonokat használtál?
A zárt csoportomban többen is aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a korábban gondosan elkészített Instagram posztjaik az új feed arányai miatt elveszíthetik az egységességességüket, és attól tartanak, hogy az eddig befektetett energiájuk kárba vész.
Bár kijelenthetjük, hogy a puzzle feedek ideje végérvényesen lejárt, és az egyszerűbb, letisztult megoldások kerülnek előtérbe, nem kell aggódnod, ha eddig mást választottál! Még mindig van lehetőség arra, hogy időt spórolj, és hatékonyan átalakítsd a korábbi tartalmaidat.
A Canva ugyanis gondoskodik arról, hogy a korábban létrehozott négyzetes sablonjaid is alkalmazkodjanak az új arányokhoz. Ha megnyitsz egy álló formátumú Instagram bejegyzés tervet, és kiválasztod a „Projektek” menüpontban található korábbi terveidet, a Canva automatikusan átméretezi őket, így megkímélve a felesleges munkától.
Erről a folyamatról készítettem egy tutorial videót is, amit ide kattintva azonnal megnézhetsz.
Új előnézet a reelseknél
A reels borítóképek mérete továbbra is 1080 x 1920 képpont, azonban az előnézetük az új, 3:4-es arányhoz igazodik. Érdekesség, hogy a posztokkal ellentétben itt a szélek teljes egészében láthatóak az Instagram feed előnézetében. A teljes borítót azonban továbbra is kizárólag a reels szekcióban lehet megtekinteni.
Ezért fontos, hogy a borítók felső és alsó részére csak olyan elemeket helyezz el, amelyeknél nem gond, ha a feed előnézetében nem jelennek meg, azaza biztonsági zóna területén kívül esnek.
Búcsút kell mondanod az egységes feednek?
Egyáltalán nem! Az egységes, arculatra szabott megjelenés továbbra is számít, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a követőid és az oldalad látogatói szemében profi és megbízható benyomást kelts.
Ez nem azt jelenti, hogy csak tökéletesen megtervezett Canvás posztokat érdemes használni, hiszen az autentikus tartalom is trendi, de érdemes következetesen használni a színpalettádat, és a vizuális harmóniára ügyelni.
Ha 2025-ben is szeretnéd megtartani a már kialakított feed mintázatodat vagy újraterveznéd a megjelenésed, és jól jönne ehhez egy kis segítség, töltsd le az ingyenes Instagram feed tervező Canva sablonomat! A sablon segítségével már posztolás előtt pontosan láthatod, hogyan fognak megjelenni a tartalmaid a feedben, így elkerülheted a kellemetlen meglepetéseket.
A sablont úgy alakítottam ki, hogy a feltöltött tartalmaid alapján azonnal megmutassa, mely részek nem lesznek láthatóak az előnézetben, így biztos lehetsz benne, hogy a végeredmény tökéletes lesz!