Így kereshetsz pénzt a Canva segítségével!

A Canvában számtalan fotót, elemet, sablont használhatsz fel egy-egy terv elkészítéséhez, de jogosan merülhet fel benned az a kérdés, hogy vajon mit értékesíthetsz ezek közül és mit nem? Milyen felhasználási feltételei vannak a Canvában található tartalmaknak? Ebben a cikkben ezt fogom most részletesen bemutatni.

Nő sok pénzzel a kezében

Milyen tartalomlicencek vannak a Canvában?

Két féle tartalom típus van a Canvában, az egyik az ingyenes, ami bárki számára elérhető, a másik pedig a Pro-licencelt tartalom. Ha az ingyenes Canvát használod, és Pro fotó, elem, sablon tetszik meg neked, akkor megvásárolhatod az egyszeri tartalomlincencét, így abban az egy tervben használhatod a megvásárolt dolgokat.

Ha Pro előfizetéssel rendelkezel, akkor pedig az új licencet minden egyes új tervnél megkapod automatikusan. Ha szeretnéd 30 napig ingyen kihasználni a Pro nyújtotta előnyöket, akkor kattints ide.

Mit értékesíthetek és mit nem a Canvában készült tartalmak közül?

Az a jó hírem, hogy a Canva felhasználási feltételei ésszerűek. Tehát röviden: azt nem adhatod el, amin semmit sem változtattál, mivel nem a te saját szellemi terméked. Így ha például találsz egy jó bögre grafikát, egy stock fotót pólóra, egy ebook sablont, vagy egy elemet matricára, akkor azokat nem értékesítheted módosítások nélkül a webshopodban vagy a helyi üzletedben.

Mi számít módosításnak?

Ha egy sablont vagy elemet átszínezel, vagy csak egy részét használod fel, akkor az már módosításnak számít. De én azt ajánlom, hogy mindenképpen alakíts át mindent a saját stílusodra, ízlésedre, hogy a végeredmény tükrözze a kreativitásodat, hiszen miért venne meg bárki is olyan grafikát, terméket, amilyenhez ő is pár másodperc alatt bármikor hozzáférhet a Canvában?

Canva szórólap sablonok

Hogyan működnek a Canva felhasználási feltételei a gyakorlatban?

Most néhány példán keresztül szemléletem, hogy mit hogyan használhatsz fel és értékesíthetsz a szabályok alapján.

Fotók

Olyan Pro fotókat használhatsz fel szerkesztés nélkül például a honlapodon, melyek nem érik el a 480 000 képpontos korlátot (például 600 x 800 méret), nehogy bárki hozzáférjen anélkül, hogy kifizette volna a licenc díját. Forrás megjelölést ingyenesen elérhető fotók esetében nem kell tenned, általában a Pixabay és a Pexels oldalakról származnak ezek a képek, aminél nem követelmény a forrás megjelölés. Ugyanez vonatkozik a Pro fotókra is.

Ha a mesterséges intellingencia (Magic Edit) segítségével módosítasz stock fotót, azt nem értékesítheted egy az egyben például egy pólón nyomtatva. Azonban ha a Magic Media applikációval generáltál képet, azt igen, erről ide kattintva tudod elolvasni a szabályzatot.

Hangok, zenék

A Pro zenéket használhatod a Facebookon, Instagramon, YouTube videókban, hirdetésekben, stb. Azonban csatlakoztatnod kell azt a fiókod, ahol publikálni fogod a videót a Canvához a szerzői jogi követelések elkerülése miatt.

Elemek

Teljesen módosítatlan elemeket (például cuki állatkákról illusztriációkat) sem értékesíthetsz módosítás nélkül, de ha alakítasz rajtuk valamit, és egyedi designt készítesz, akkor például árulhatod őket úgy, hogy te nyomtatod ki és úgy küldöd el az ügyfélnek, azonban letölthető változatban nem, mert akkor megint hozzáférne olyan személy a Pro cuccokhoz, akinek nincs hozzá joga.

Canva sablonok

Egyedi tervezésű sablonokat árusíthatsz Pro tartalmakkal akkor, hogyha sablonlinkként adod azt át az ügyfelednek, úgy, ahogy én is. PDF, JPG, PNG formátumban pedig akkor, ha csak ingyenes elemeket, fotókat, stb. tartalmaz. Ez azért van ismét, hogy ne férjen hozzá olyan személy a Pro dolgokhoz, aki nem fizetett rájuk elő.

Ebookok

Ebookot értékesíthetsz PDF formátumban, azonban csak olyan fotókat használhatsz fel bennük szerkesztetlen illusztrációként, melyek nem érik el a már említett képpontos korlátot.

Ügyfeleknek készített közösségi média posztok

Social media managerként vagy virtuális asszisztensként, ha posztokat készítesz az ügyfelednek ingyenes és Pro tartalmakkal együtt, akkor természetesen azt is értékesítheted neki, ha a bejegyzések jogait az ügyfélre ruházod át, és ő betartja a Tartalomlicenc-szerződés feltételeit, és más személynek nem adod el ugyanazt a tervet.

Kié a szerzői jog Canvában készített grafikák, tervek esetében?

Általában azé, aki az eredeti tervet készítette, azonban ha Canvában található fotókat, elemeket is tartalmaz, akkor a tulajdonjog a harmadik felekre vonatkozó jogoktól függ.

Összességében tehát elmondható, hogy ha egyedi terveket készítesz a Canvában, nem csak letöltöd/megosztod azt, amit ott találtál, akkor nincs mitől tartanod, legálisan árulhatod őket.

Oktatóanyagoknál, különféle ebookoknál pedig elegendő egy meglévő sablonba beilleszteni a saját tartalmaidat, de arra kell figyelni, hogy Canvás stock tartalmak csak ingyenesek legyenek benne, vagy olyanok, melyek a képpontos korlátot nem haladják meg.

Remélem, hogy tudtam neked segíteni abban, hogy hogyan lehet legálisan bevételt szerezned a Canva segítségével, és ne feledd, ha bármilyen kérdésed felmerül a témával kapcsolatban, azt felteheted a “Minden, ami Canva!” csoportomban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

MEGJELENT AZ INGYENES

Canva Gyorstalpaló Kezdőknek!

Az 5 napos minikurzuson megmutatom neked azokat az alapvető lépéseket és megoldásokat, melyekkel te is könnyedén, fölösleges idő és energia ráfordítása nélkül, akár azonnal nekiláthatsz kreatív tartalmaid elkészítéséhez!